Rusz głową i pracuj na własny rachunek
Trwa Narodowy Program Przedsiębiorczości, kampania edukacyjno-informacyjna. Organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
− Już sama nazwa naszego Programu (Narodowy Program Przedsiębiorczości) podkreśla długofalowy charakter działań, a także ich wielowątkowość i bogactwo tematyczne. Wierzę, że tylko tak globalne i wielonarzędziowe podejście do kwestii wspierania przedsiębiorczości umożliwi rzeczywistą zmianę postaw. Jestem przekonana, że szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego ważne jest nie tylko wzmocnienie ducha przedsiębiorczości, ale i podjęcie rzeczywistych działań sprzyjających wzrostowi gospodarczemu, a tu rola małych i średnich firm jest absolutnie kluczowa i stale rośnie − mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Więcej niż kampania Narodowy Program Przedsiębiorczości to jednak dużo więcej niż kampania reklamowa, choć w jego ramach przewidziano zarówno spoty promujące ideę przedsiębiorczości, jak i felietony ukazujące historie sukcesów czy inspirujących pomysłów na działalność gospodarczą, emitowane w radiu i telewizji. Punkt ciężkości zostanie położony na działania edukacyjne oraz aktywności angażujące społeczeństwo do uczestniczenia w Programie. Część Programu skierowana do starszej grupy obejmie Konkurs dla władz lokalnych – burmistrzów, którzy wraz z mieszkańcami będą walczyli o tytuł „Miasta ludzi przedsiębiorczych”. Również w tej grupie przewidziany został konkurs biznesplanów − autorzy 10 najwyżej ocenionych zyskają fachową pomoc w ich dopracowaniu, a najlepszy – finansowanie realizacji w wysokości 60 tys. złotych. Dodatkowo zostanie zorganizowany specjalny cykl wydarzeń plenerowych w miejscowościach zamieszkania autorów 10 najlepszych pomysłów. |