Rusz głową i pracuj na własny rachunek

Trwa Narodowy Program Przedsiębiorczości, kampania edukacyjno-informacyjna. Organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Celem Programu jest edukacja z zakresu wiedzy związanej z zakładaniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej oraz zachęcenie do zakładania nowych firm. Kampania ma także przyczynić się do poprawy wizerunku przedsiębiorcy w społeczeństwie i promować postawy przedsiębiorcze. Adresatem działań są dwie grupy osób: studenci i absolwenci u progu kariery zawodowej (19-29 lat) oraz osoby z doświadczeniem na rynku pracy (30-49 lat), biorące pod uwagę prowadzenie własnego biznesu.

Już sama nazwa naszego Programu (Narodowy Program Przedsiębiorczości) podkreśla długofalowy charakter działań, a także ich wielowątkowość i bogactwo tematyczne. Wierzę, że tylko tak globalne i wielonarzędziowe podejście do kwestii wspierania przedsiębiorczości umożliwi rzeczywistą zmianę postaw. Jestem przekonana, że szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego ważne jest nie tylko wzmocnienie ducha przedsiębiorczości, ale i podjęcie rzeczywistych działań sprzyjających wzrostowi gospodarczemu, a tu rola małych i średnich firm jest absolutnie kluczowa i stale rośnie − mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Więcej niż kampania

Narodowy Program Przedsiębiorczości to jednak dużo więcej niż kampania reklamowa, choć w jego ramach przewidziano zarówno spoty promujące ideę przedsiębiorczości, jak i felietony ukazujące historie sukcesów czy inspirujących pomysłów na działalność gospodarczą, emitowane w radiu i telewizji. Punkt ciężkości zostanie położony na działania edukacyjne oraz aktywności angażujące społeczeństwo do uczestniczenia w Programie.
Z myślą o uczestnikach Programu powstała strona internetowa www.parp.gov.pl/npp zawierająca wiele użytecznych materiałów informacyjnych dla osób planujących założenie działalności gospodarczej. Od 19 listopada 2012r. na stronie www dostępny będzie test nt. przedsiębiorczości dla młodszej grupy docelowej. Jego poprawne wypełnienie będzie przepustką do dalszego etapu konkursu polegającego na przygotowywaniu biznesplanów, z których najlepszy zostanie nagrodzony 60 tys. zł na realizację.

Część Programu skierowana do starszej grupy obejmie Konkurs dla władz lokalnych – burmistrzów, którzy wraz z mieszkańcami będą walczyli o tytuł „Miasta ludzi przedsiębiorczych”. Również w tej grupie przewidziany został konkurs biznesplanów − autorzy 10 najwyżej ocenionych zyskają fachową pomoc w ich dopracowaniu, a najlepszy – finansowanie realizacji w wysokości 60 tys. złotych. Dodatkowo zostanie zorganizowany specjalny cykl wydarzeń plenerowych w miejscowościach zamieszkania autorów 10 najlepszych pomysłów.